Det er enda noen uker til vi får se de første F1-bilene, det gjør selvsagt at ryktene er mange.
Nye regler gir teamene mulighet til å ta større steg enn de ville gjort før en ny sesong. Mattia Binotto i Ferrari har lovet at teamet skal ta sjanser og satse offensivt inn mot året sesong.
LES OGSÅ: Prema bekrefter Dennis Hauger for 2022
I følge ryktene skal Ferrari ha tatt noen tøffe valg for designet av dere 2022-bil, i jakten på å ta opp kampen mot de teamene som har dominert sporten de siste årene. Årets biler får et helt nytt design, med et mål om tettere racing.
En modell som skulle indikere hvordan 2022-bilene ville se ut ble vist under Storbritannia Grand Prix i juli, og var første mulighet både førerne å få en ide om hva de skal sitte i denne sesongen.
Nå sier ryktene om at 2022-bilen til Ferrari har avvik fra den modellen som ble vist på Silverstone. I følge rapportene skal de ha gått for en langt mer aggressiv nesedesign og demperoppsettet skal gå i en annen retning enn hva vi har sett tidligere.
Alt tyder på at de vil gå for en pull-rod-løsning for forhjulopphenget – kontra push-rod som har vært den vanlige løsningen for formel-biler. Denne løsningen skal i all hovedsak være valgt på bakgrunn av aerodynamikk
Bruken av en pull-rod-løsnoing gjør at man kan styre luften direkte inn i luftinntakene, noe som gjør at de kan være lavere og bidra til en mer kompakt bakdel av bilen, og i tråd med det nye regelverket.
Les mer om pull- og push-rod her
Mye tyder også på at McLaren ser på en lignende løsning for designet av årets bil.
Mens Mercedes har vist hint om hvordan deres bil vil bli seende ut, holder Ferrari kortene tett til brystet.
Sportssjef i Ferrari, Laurent Mekies, sier at de er svært fornøyde med progresjonen de har hatt, men sier at det fortsatt er mye igjen.
– Du er ganske naiv om du tror at det er lett å tette gapet til Red Bull og Mercedes, men vi ønsker selvsagt å lykkes. Vi må se hvor vi befinner oss, og sørge for å gjøre de riktige tingene.
Ferrari ble nummer tre i fjorårets konstruktørmesterskap, og Carlos Sainz og Charles Leclerc sikret seg til sammen fem pallplasser.