Hjem Nyheter Stake F1 viser seg frem

Stake F1 viser seg frem

Det tidligere Alfa Romeo Formel 1-laget har formelt endret navn til Stake F1-laget fra 1. januar og har avduket sin nye logo.

Den nye identiteten ble opprinnelig «avslørt» av et innlegg fra FIA desember, der teamet ble omtalt som Stake F1 Team Kick Sauber.
Det sveitsiske laget vil likevel bruke den korte versjonen på daglig basis: Stake F1.

Laget måtte finne et nytt navn for de neste to sesongene etter at kontrakten med Alfa Romeo ikke ble forlenget utover 2023 før Audi tar over for fullt i 2026.

Stake og Kick, som deler felles eierskap, ble begge vist på bilen sist sesong, med sistnevnte som tok prioritet i Australia, Spania, Belgia og Qatar. En egen Kick-livery ble brukt på Spa.

LES OGSÅ: Tester nye regler i F2 og F3

Laget planlegger en høyprofilert lansering av sin nye C44 i London 5. februar, mens rap-sangeren Drake, en ambassadør for Stake, var involvert i dagens sosiale mediaaktiviteter knyttet til navneendringen.

Ifølge Alessandro Alunni Bravi er dette bare starten på et ambisiøst aktiveringsprogram med den nye identiteten.

– Sist sesong representerte starten på Stakes reise i F1, og merkets nye rolle representerer det naturlige og spennende neste steget på denne veien. Stake klarte ikke bare å treffe F1s voksende fanbase, men introduserte også et helt nytt publikum til sporten, noe som gagnet ikke bare vårt team, men også alle andre i F1.

Stakes medgrunnlegger Edward Craven sier at de er begeistret over muligheten til å bringe en helt ny identitet til vårt F1-lag.
– Drevet av dyp lidenskap for fart, innovasjon og det å skyve grenser, er vi nå ideelt posisjonert til å ta laget til uovertrufne høyder fra 2024 og utover, sier Craven.

Det står i hvert fall ikke på store ord fra et team som slet tøft i 2023-sesongen.